Saturday, November 5, 2011

syg result ak

     


         
 
HEA/RA/PP-2000-6
 
UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA
BAHAGIAN HAL EHWAL AKADEMIK
40450 SHAH ALAM
SELANGOR DARUL EHSAN
Note :1.The examination result are governed by the approval from the Senate.
 
2.
In the event of any ammendments made to this statement, the Dean's office has to be noticed within fifteen (15) days after release of the examination results.

 
         

Friday, November 4, 2011

DEKAN



assalamualaikum..
apa khabar
hehe...lama dh x post rndu nk post ssuatu..hahaha
tanggal 4 nov 2011...ari ni la an
fb ak mmg pnoh ngan komen smuanya tntg result....
;wak pown dw.....mcm kiamat...kecoh btol..hahaha...
tp x pw..ak pown lbeh krg cm2 gak..hahaha

result yg kuar ari ni...mmg mengejutkan ak..alhamdulillah..syukur ke hadrat illahi sbb bjaya dpt dekan
study grup ak a.k.a classmate ak gak..sememangnya m'banggakan ak..smua pandai
ak bjaya ngan 3.8 : 3A+ 1A 1A- 1B+
idan 3.59
botet 3.69
ain 3.67
farah farhana 3.93
yana 3.67
cuma ayyad je yg krg naseb bek 3.24..tp x pw...at least die ad usha yg hbt..hahaha
sememangnya...ayyad adlh s'org rkn yg plg ak hormati walopown die x dekan

ramai g kelas ak ygb dekan...ak bangga ngan dorg
membe rpat ak..faris, sya, deeba ,amanda ,kamarul ,boss n ad bape org g yg x nk g twu result..hahaha

plg ak x caya roomate ak dak AD bjaya dekan..yg lg 2 org just 3 pointer ke atas..tp ak bangga ngan dorg sbb ad effort
ak hrp glew sem dpan dorg still bilik ngan ak...ak ske glew kalo blaja mmg blaja..kalo men mmg men..kalo tdow..smua tdow..hahaha



apa2 pown sem 2 dh nk start kne ar usaha lbeh ckit hahaha...target ak ANC......kne la sampai sem 6 dkan..INSYALLAH......

Sunday, September 18, 2011

Lawak Nyew

Situasi sebenar : Seorang nenek pegi kedai beli ubi, tiba-tiba dilanggar beca lalu mati di tempat kejadian.

Buletin Utama - "Nenek meninggal dunia, pemandu beca dicari."

Harian Metro - "Hangat! Nenek mati dengan ubi di tangan."

Utusan Malaysia - "Nenek mati dilanggar beca satu propaganda pembangkang?"

Harakah - "Kami tiada beca."

Malaysiakini - "Beca langgar lari bukti kerajaan makan rasuah."

Twitter @NajibRazak - "Nenek sanggup mati kerana ubi, menunjukkan ubi 1Malaysia berkualiti dan digemari rakyat!"

Blog Melayu paranoid - "Keraguan sijil halal ubi mungkin punca nenek mati dilanggar beca."

Ibrahim Ali - "Sampai bila kita nak tengok nenek-nenek Melayu mati dilanggar beca akibat ubi orang Cina dan India? Melayu perlu bangun menentang!"

Pancaindera - "Kisah nenek dilanggar beca diabadikan dalam filem terbaru David Teo, Beca Gangster."

Mastika - "Misteri penarik beca: temubual eksklusif dengan hantu ubi."

Samy Vellu - "Beca tak bayar tol dicari

Sunday, September 4, 2011

Konvoi Raya..BatCh 48


best nyew hari jumaat..penghulu segala hari
disebabkan 2 la ada yg pleh ari ni tok g konvoi..
berkat..hak2

konvoi b'kmpl di rumah muiz hakim
seawal jam 10.00 ak n halim pown sampai b'sama tour guide kami zakirin

hak2..mkn2 lu..perghh sdaap nyew

Habis mkn grak la g umah cigu azwa ktorg
mkn spagethi n laksa


pas2 mcm2 kami pegi..lpak umah zul n g sis tok solat jumaat
sblm 2 tgok jap blek 
perghh..gmpak la kotor nyew..hahaha











raya yg sngt best
thanx semua
ukhuwah kite sampai ble2 an

Sunday, July 3, 2011

Dipoma In Accountancy

sudah sekelian lama x menulis kat blog nie..hehehe
kali ni nak la memperkenalkan subjek2 yang aku amik utk sem 1 nie
dah 1 bln lebih aku blaja bnda nie..best gak la...dpt gak catch up

FAR 100 - FINANCIAL ACCOUNTING
AIS 130 - COMPUTER APPLICATION & COMMUNICATION IN ACCOUNTING
MAT 112 - BUSINESS MATHEMATICS
BEL 120 - CONSOLIDATING LANGUAGE SKILL/COMMUNICATION SKILLS
CTU 101- FUNDEMANTEL IN ISLAM
KO-K-HBU 111E- KESATRIA NEGARA

kat sini gak utk fakulti aku telah ditakdirkan jumlh lelaki amat sikit sebanyak 60 orang saja tetapi golongan hawa mendominasi fakulti ini seramai 160 orang..ramai kan...

kite org dibahagikan kelas kat sini n aku dpt msok kela 1E...best glew kelas nie..
ni lah ahli kelas aku..




ade bnyk lagi nk share tp kene la cari gmbr lu an
x pew la t ak upload video yg kelas kiteorg lakonkan sewaktu minggu penutupan prog fakulti perakaunan
mmg lawak glew..n kami amik masa x sampai sehari utk practise n settle kan segala nya

Saturday, June 4, 2011

UiTM Di Hatiku

bnde nie slalu dcakap2 kat kteorg mase MDS..short form 4 minggu destini siswa ala2 orentasi jew....em
di takdirkan ak dpt bilik no 119 di olej Damar..kolej yg t'besar dlm kampus n yg terhujung d kampus....
4 rkn dlm bili semua nyew sem 1
berbeza negeri n berbeza kos
Faris Naqib..yg agak pendiam tp ak berjaya rapat ngan die...sbb aku slalu ctew mcm2 kat die..bg rpt ckit ukhuwah..hehehe..die dak office managment
Amirul Zameer...dr luar nmpk otai..tp sbnarnyew baik glew..x sprt yg disangkakan....die budak yg amil seni reka n seni lukis
W.M.Zakirin....lg pendiam....bdak kelantan...amik sermik..ntah x bny nk ckp pasal die..sbab pndiam sngt
tp ape2 pown kteorg smua anak kedua..kbtln kan..n plg yg mengujakan aku..aku jew dak yg pnah dok asrama..yg len...x...WHAT...ape nk wat nie.....smua x pnah dok asrama..tp x pew wat bese sudah
UiTM Perak..tmpt yg besar n panas glew tanpa angin yg pasti
ak amik mase 15 minit utk sampai ke fakulti ak..
tp  yg best utk fakulti aku adew 51 dak laki n 159 dak pompan
what glew ke ape..rame glew dak2 pompan
tp dlm fakulti ni slain zakirin..dak sis aka member rpt au..aku rpt gak ngan faris...same kelas ngan aku..dak rawang
hehehe..rase stakat nie je celoteh aku utk blog yg ntah bape lame x update nie..bye korg..


Thursday, May 19, 2011

~~sekadar nasihat~~

Jika SENDIRI jgn merasa sepi. Ada Allah yg MENGAWASI


Jika SEDIH jgn pendam dalam hati. Ada Allah tpt BERBAGI



Jika MARAH, jaga fikiran & hati. Ada Allah tpt MENENANGKAN DIRI



Jika SUSAH jgn merasa pilu. Ada Allah tpt MENGADU



Jika GAGAL jgn berputus asa. Ada Allah tpt MEMINTA



Jika BAHAGIA jgn menjadi lupa. Ada Allah tpt MEMUJA



INGAT ADA ALLAH DI SETIAP WAKTU KITA

Sunday, May 15, 2011

Tahukan Anda


1.Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy , jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh
dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10.Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11.Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12.Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13.Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14.Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca buletin ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku !!

Saturday, May 14, 2011

wow...best...bacela..

1. Tahukah anda?..Apabila kita membuang air kecil, badan kita akan menjadi sejuk kerana telah melepaskan haba melalui bahan kumuh. Jika kita men’gencing’ orang lain, maka haba akan terlepas dari badan orang itu lalu kita akan dilempang olehnya.

2. Percayakah anda?..Wanita mengelipkan mata dua kali lebih kerap daripada lelaki dan jantung wanita juga berdegup lebih laju berbanding jantung lelaki. Tapi percayakah juga anda bahawa, lelaki selalu ada dua mata air dan jantung mereka juga berdegup dengan lebih laju jika diketahui oleh isteri.

3. Terdapat kira-kira 3,000 spesis pokok dalam setiap kawasan seluas 1.6 km persegi di hutan Amazon dimana jika seseorang bernama Amran memasuki kawasan itu, beliau berkemungkinan akan tersesat selama 3,000 jam jika tidak membawa kompas.

4. Uri Geller, ahli psikik terkenal yang dilahirkan pada 20 Disember 1946, mengatakan bahawa kebolehan luar biasa yang dimilikinya itu berasal dari planet Hoova dan kadangkala dia juga memekik sambil mengatakan yang dia adalah seorang Ultraman!.

5. Tahukah anda?..Manusia hanya menggunakan 10% daripada otaknya. Tetapi ini tidak bermakna baki 90% lagi perlu dibuang kerana jika dibuang sudah terbuktilah manusia itu dari jenis yang tidak ada otak!!.

6. Apabila marah, Tasmanian Devil (sejenis haiwan yang hidup di pulau Tasmanian, selatan Australia) akan bertukar warna menjadi kemerah-merahan. Bila Makcik Leha marah, wajahnya juga akan bertukar menjadi kemerah-merahan padahal mereka bukanlah dari spesies yang sama.

7. Gelas kaca pecah dengan kelajuan 4,827 km/j. Pecah Kaca, Pecah Gelas, Sudah Baca Harap Balas pula ialah ayat yang selalu diguna oleh budak-budak sekolah ketika bercinta.

8. Tahukah anda?..Otak kita mengandungi 80% air. Walaubagaimanapun..seseorang yang sudah lama tidak membuat hubungan kelamin bersama isteri akan mengalami satu sindrom yang berkaitan otak iaitu sindrom ‘masuk air’.

9. Tahukah anda?..Belang yg kita lihat pada harimau bukan sekadar pada bulunya tapi pada kulitnya. Belang pada lelaki berhidung belang pula bukan sekadar pada hidungnya, tapi juga pada bulu hidungnya.

10. Tidak ada satu pun perkataan yang bermula dengan huruf 'W' dalam bahasa Sepanyol. Sementara itu, hanya terdapat 12 huruf dalam bahasa Hawaii iaitu A,E,H,I,K,L,M,N,O,P,U dan W. Untuk pengetahuan juga, didalam Bahasa Inggeris dan Melayu mesti menggunakan ke semua huruf dari A-Z kecuali yang buta huruf kerana mereka tidak tahu membaca.

11. Hanya ada empat perkataan sahaja dalam bahasa Inggeris yang berakhir dengan bunyi-'dous' iaitu tremendous, horrendous, stupendous dan hazardous. Ini membuatkan seseorang yang bernama Fidaus berasa bangga sekejap.

12. Tahukah anda?..Di negara Norway, terdapat sebuah tempat di panggil Hell (neraka) manakala kalau kita berbuat jahat selalu, tempat yang kita akan pergi juga bernama Hell.

13. Menurut kajian ahli sains, secara puratanya, kita akan berhenti bercakap setiap tujuh minit. Tetapi menurut seorang ahli sains yang lain yang bisu sejak lahir, secara puratanya, dia tidak boleh langsung bercakap seumur hidupnya.

14. Siapakah Thomas Mapother?? Lelaki itu adalah pelakon tampan, Tom Cruise, sebelum dia menukar namanya. Siapakah pula Latiff Sufian?? Lelaki itu pula ialah cuma seorang tukang kebun di Sekolah Rendah Kampung Kerinchi.

15. Untuk mengekalkan suhu sejuk, burung unta akan mengencingkan kakinya sendiri supaya ia akan berasa sejuk apabila air itu menyejat. Anda juga boleh berbuat demikian jika hendak berbau hancing.

16. Dipetik dari kenyataan sebuah majalah, tembakau membunuh lebih ramai rakyat Amerika (seramai 450,000 orang) setiap tahun berbanding alkohol, kokain, heroin, homisid, bunuh diri, kemalangan kereta, kebakaran dan AIDS. Untuk menyembunyikan rasa takut dikalangan orang-orang kaya pula, majalah tersebut tidak berani untuk mengatakan bahawa tembikar yang di beli dengan harga yang mahal juga mampu membunuh jika dihentak dikepala dengan kadar yang kuat.

17. Tomato dan Timun adalah buah-buahan ya, bukan sayur. Taugeh dan Sawi pula ialah nama samaran pelukis majalah kartun Ujang ya, bukan Utopia.

18. Agensi keselamatan antarabangsa mengatakan jangan takut untuk menaiki kapal terbang kerana ia merupakan alat pengangkutan yang paling selamat. Ia jauh lebih selamat berbanding motosikal, bas, kereta api dan kereta. Akan tetapi agensi itu mungkin terlupa akibat jikalau kapal terbang itu terhempas ke atas jalanraya dan menimpa semua orang yang menaiki kenderaan yang disebut tadi adalah kebarangkaliannya akan hancur lebur.

19. Jangan terkejut, kalau diceraikan satu per satu dan kemudian disusun semula, seluruh batu yang terdapat pada Tembok Besar China, cukup untuk mengelilingi bumi pada garisan khatulistiwa dengan ketinggian 2.5 meter dan jangan terkejut dengan penceraian artis-artis tempatan kerana itu semua publisiti murahan yang dapat menaikan populariti pada carta bintang paling popular.

20. Mengikut fakta, sebelum era Masihi, terdapat satu perkidmatan 'pos laju' menggunakan kuda di Parsi. Posmennya akan memakai pengikat kepala dan menghantar surat tersebut merentasi Asia, beratus-ratus km tanpa henti. Mengikut akta pula, seorang Posmen yang menaiki EX5 merah dari Pos Malaysia, jika selalu berhenti-henti minum kopi di kedai mamak boleh diberhentikan kerja serta-merta.

21. Dianggarkan sel kulit yang mati yang hilang sepanjang hayat kita cukup untuk mengisi lapan beg tepung seberat tiga kilogram dan tepung itu kalau di buat roti canai, rasanya amat lazat jika dimakan bersama-sama dengan kari kepala ikan.

22. Ini adalah benar, ngauman seekor singa mampu didengari sejauh 3 km kecuali orang yang pekak walaupun dia hanya berada 3 cm sahaja dari singa tersebut.

23. Permukaan bumi adalah seluas 153,295,000 km persegi manakala orang yang jauh perjalanannya sewaktu berkelana seperti Azroy dari filem Gila-Gila Remaja pula hanya mendapat luas permandangan memandangkan dia hanya mengelilingi Kuala Lumpur sahaja.

Wednesday, May 11, 2011

~~~Fakta Menarik~~~~

1. Merokok – 
Kepada perokok² sekalian, kajian membuktikan bahawa menghisap rokok selepas makan bersamaan dengan mengambil sepuluh batang rokok di mana risiko mendapat penyakit kanser adalah tinggi..


Korg rase betul ker?? Entahlaa kan, aku sendiri pun tak buat kajian ni so aku tak tau la.. yg penting, lu pikir la sendiri!


2. Makan Buah – 

Buah apa yang paling sedap wahai jejaka sekalian?? Jawab dalam hati je tau..harharhar Mengambil buah-buahan sejurus selepas makan akan menyebabkan perut menjadi kembung dengan angin..


Mak aku pun selalu cakap benda ni.. So memang betulla kot ni..huhu Oleh itu, ambil buah satu hingga dua jam selepas atau sebelum makan.. Lamanya la kan.. Kalau lepak restoran masa rehat ni mana sempat nak masuk keje ni.. Rehat waktu kerja pun sejam jer..uhu


3. Minum Teh –

Daun teh mengandungi kandungan asid tinggi yang boleh menyebabkan protien dalam makanan yang korang ambil sukar untuk dihadamkan..


Hmm..Betul ke ni?? Setahu aku la, air teh ni sedap jer.. Elok pulak tu untuk mereka yang mengalami cirit-birit.. Maknanya makan tu elok jela dihadamkan.. kn?kn?


4. Longgarkan Tali Pinggang – 

Kes sebegini kerap dilakukan kerana korang rasa terlalu kenyang, bukan?? Melonggarkan tali pinggang selepas makan secara tiba² akan memudahkan usus korang terbelit ataupun tersekat.. hehe


5. Mandi – 

Mandi boleh menyebabkan aliran darah mengalir banyak ke tangan dan badan lantas jumlah darah berkurangan di bahagian perut.. Ini akan menyebabkan sistem penghadaman dalam perut menjadi lemah..

Perkara ni juga selalu dipesan-pesankan oleh rakan² aku dan kata mereka ni mandi selepas makan xelok. NNt peyot tu muncit


6. Berjalan – 

Adalah tidak benar bahawa kenyataan berjalan 100 langkah selepas makan membolehkan korang hidup sehingga 99 tahun.. Sebenarnya berjalan menyebabkan sistem penghadaman sukar menyerap nutrisi² dalam makanan yang diambil.. Oleh itu, bagi mereka yang ingin kembali ke tempat kerja selepas makan tengah hari tu sila la membawa kenderaan yer.. Dan pastikan korang tak berjalan lebih 100 langkah selepas makan..


7. Tidur –

Macam yang korang tau la, lepas makan mesti mata rasa macam nak tidur je kan.. So kalau korang tidur selepas makan, makanan yang korang ambil tu tidak akan dapat dihadamkan dengan sempurna.. Ini akan menyebabkan korang mudah diserang penyakit gastrik dan jangkitan dalam usus dan yang paling ketara korang akan mengalami kebuncitan perut dengan cepat..

Saturday, May 7, 2011

kenali anak kedua by Farid Castro


ANAK MANJA IBU

sebab apa2pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!



ANAK DEGIL

Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..



TAK PANDAI PUJUK

memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..



BERCINTA

Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …



HITAM / PUTIH

Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi



HATI

No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka



BERDIKARI

very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TP mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..



ARAHAN

anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri



PEMAAF & caring

tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah



PAKAIAN

Nak ajer up to date…semua nak kemas....

Mr.Brain

smlm kakak aku suggest tgok satu ctew jepun.....
mr.brain tajok nyew

ctew pasal penyiasatan
mmg gne logik 100%
aku mnat glew ctew nie
sbab x dew pasal cinta2 sngt
lbih kpd misteri n penyiasatan
episode pon x bnyk
so skang aku nk lyn lg ctew ni
walopon dah bnyk kali tgok
so aku pon n gak ajak kome tgok..hehehe








ak ad la complete ctew die
tp bkn leh kongsi pown
so kome tgok je la kat youtube 

Thursday, May 5, 2011

Mase skola dulu2

 -mase skola rendah dulu:

- kat skola ade salesman jual buku cerita.ari ni bg list, esok mintak dui tbeli walaupun cerita buku tu dah tau.
  salesman susu pon camtu gak.


- kat library, budak2 mmg baca buku tp just tengok gamba je.bile ade program Nilam, sebok semua nak pinjam buku.

- RMT kat skola mkn x best, tp yg berduit pon join RMT, x phm....


- pakai pensel box yg bole bukak dpn blkg, pastu ade sharpener kat tgh2 die.


- main lwn pemadam, syg nak guna utk padam. padahal itu fungsi sbnr, utk padam!


- pakai pembaris yg bergerigi, kat dlm ade air pastu ade bende berkilat dlm air tu.



- cikgu pakai pembaris kuning pjg.Ade pemegang kat tgh2 tp x penah nmpk cikgu pgg pon kat situ.

- bulu ayam jd ramping krn sering dijadikan rotan.


- time pendidikan seni, lukis sume boler tp bile time kaler sume hampeh.ade gak buat anyaman pakai kertas warna, kolaj la, ape la...

- main game 2D.super contra, super mario, street fighter, sume pakai tape.


- jam tgn Boy London jd idaman, sbb bole tuka2 kaler ikut suhu n cuaca.


- takut BCG tp lepas inject poyo la pulak...


- balik skola beli JoJo xpon Dendang.Tora pon best gak.Beli se mata2 nak mainan, coklat die x mkn pon.



- Kasut berlampu kat tapak, yg iklan die kat tV bole tembak alien tu...

- Siri kartun; power rangers, ultraman,transformers, ninja turtles,Thundercats, maskman, Gaban dan mcm lg.jgn lupe sume ni sbb zaman skrg budak2 x smpt lyn bende2 ni.kite akan sentiasaberubah, cume asal-usul kite yg permanent.




Tuesday, May 3, 2011

Tangan , Telinga , Mulut

Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.

Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah.

Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.

Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.

Friday, April 29, 2011

Khidmat Komuniti Felda Lasah

Post Mortem SPM 2010

ce tgok 


wah batch 48 mmg gmpak
terbaik utk subjek
sains n kimia
peningkatan semua subjek sn dr taun lpas

Thursday, April 28, 2011

Famous nyew SIS.

 nk tnjk betape famous nyew SIS

ni lah jd nyew bile org twu aku dax SIS

firstly ade dax sbpi Gopeng same grop ngan aku
tanyew sek mane...jwb la Izzudin
oooo..knal sngt
pas2 ade g sorg dax sbpi Gopeng
pown same group ngan aku

pas2 ade lak
dax sma azlan shah
pown knal sis
last2 antara rame2 dax sek agama
name aku gak nek
adoishh




hak2..2 la..famous tol SIS

.....Pesta Buku.....

hohoho

1st time g pesta buku..best gak la..kat pwtc
besar pown besar


lg best bile g ngan membe
bedui..zamil..amin ka..aidil..halim..muiz

perghh..syok...
mcm2 kpala
mcm2 jd


lg tmbh best ble g pesta jmpe lak abg ukasyah

blanje mkn tgah hari lak 2
x ckp tmbh g ais krim
huhuhu

bese lah dax tgah pokai..semua hrp la ade org blanje



mmg syok
bkn slalu
tp kan dah takdir mane nk twu kan
rpenyew
abg ukasyah nek tren kol 9.15mlm
same tren la ngan kiteorg..klas jew len
x pew la

dlm ketapi konker abis la
smbg2..bese la..bkn slalu dpt jmpa kan
ari ni..dpe mkn lakk kat kdai aku..
x pew bkn slalu dpe mkn gado-gado kan
hak2
tp pew2 pown mmg syok la g k.l smlm